Wednesday, June 25, 2014

1 päev: buss-takso-laev-tramm-rong-rong-auto

Meie rännaku esimene päev algas juba eile, kui Kätlin Pärnust ja Janno Tartust bussiga pealinna saabusid. Saabumisaeg oli mõlemal arvestatud 20:30 paiku, et siis koos hostelisse liikuda. Pasta õhtusöök Vapianos ja esimene öö toanaabritena möödusid rahulikult.

Varajane äratus kell 5:40 ning kell 6:25 ootas meid maja ees takso, mille pagasiruumis oli kast värsekeid maasikaid (järelikult Maasika Tulika Takso). Igal juhul võttis see kast piisavalt ruumi, et üks kott meie rohkest pagasist tuli auto tahaistmele paigutada. Sadamas pagas maha, taksojuht haaras kastist ühe maasika ning asus teele järgmisi kliente teenindama.

Kell 7:30 asus Tallinki laev teele koos Hispaania turismigrupi, jaanipäeva lõpetanud Kalevipoegade ning teiste tuvastamatute isikutega. Kaks tundi siledat merd ja olimegi Helsingis. Kindlasti tasub veel mainimist, et vaieldamatult kõige suurem kohver laevas kuulus Kätlin Nõmmele.

Sadamast liikusime nr 9 trammiga raudteejaama, kus ootas ees ca 3 tunnine paus enne rongi väljumist. Selle aja veetsime kiirtoidu restoranis nimega Burger King, millel on arvatavasti lähinaabruse kõige kõrgemad kaarlaed. Siis saabus esimene tagasilöök... :) hetkega lendas Kätlini jook põrandale. Õnneks ei olnud lapiga poissi Jesse`t vaja kaua oodata, jalgealune oli mõne hetke pärast kuiv. Tunnike hiljem varajase ärkamise tõttu unine Kätlin vaatas, mõtles ja ütles: „Issanda loomaaed on ikka kirju“ :)  See oli suunatud siis ringi liikunud inimestele...

Kell 13:06 väljus rong Helsingist Rovaniemi suunas. Meie peatus (Seinäjoki) saabus kell 16.30 (graafiku järgi pidi see olema 16:26). Seega jäi meil kõigest 4 minutit et jõuda Ähtari rongi peale. Kiirelt trepist alla ja siis jälle trepist ülest. Meie liikumist aeglustas ühe tüdruku mega suur ja raske kohver, aga saime hakkama. :) Kell 17:30 jõudsime Ähtarisse ja mõne minuti pärast saabusid meile autoga vastu perepoeg ja peretütar. Üks lühike peatus kohaliku pizzakoha ees ja siis umbes 5 km autosõitu ja olimegi kohal. Saime tuttavaks perenaise Katriina`ga ja peremehe Ari`ga. Õhtusöögiks pakuti meile pizzat ja lisandiks värsket salatit ning magustoiduks jäätist. Pärast lühikest suhtlust võib öelda, et esmamulje inimestest ja kohast on väga hea. Homme siis juba täpsemalt kõigest siin...